Cresterea copilului

#odihna gravida #somn linistit gravida #gravida

4 sfaturi pentru gravide, ca sa aiba un somn linistit

Odihna este esentiala pentru o femeie insarcinata, nu doar pentru sanatatea sa, ci si pentru sanatatea bebelusului. Insa in aceasta perioada burtica in crestere, furtunile hormonale, refluxul gastroesofagian si dificultatile de respiratie te impiedica sa te odihnesti corespunzator! Din fericire, exista cateva trucuri care vor aduce un somn linistit in sarcina. Iata care sunt acestea!

Respecta programul de somn

La inceputul perioadei de sarcina, multe femei se pot confrunta cu stari de oboseala accentuata. De aceea este foarte important sa ii oferi organismului atata odihna cat ai nevoie. Este indicat ca viitoarea mamica sa aiba un program strict de somn si sa doarma minim 8 ore pe noapte. Ideal este ca fiecare gravida sa mearga la culcare cel tarziu la ora 22:00.

De asemenea, foarte important este somnul de dupa-amiaza, chiar si pentru 15 si 30 de minute.

Dormi pe partea stanga

Pe masura ce sarcina avanseaza, burtica creste si ea, iar gravida nu va mai putea sa doarma pe burta sau pe spate. Daca te numeri printre femeile care se simteau confortabil in aceaste pozitii de somn, trebuie sa te acomodezi cu o alta postura in care sa dormi.

Evita sa dormi pe partea dreapta, ca sa nu "apesi" pe vena cava inferioara. Ideal ar fi sa te obisnuiesti sa te culci pe partea stanga, pentru ca este o pozitie care permite o irigare optima a uterului, facilitand astfel o mai buna circulatie sangvina.

O masa usoara, seara

In timpul sarcinii, multe femei se pot confrunta cu arsuri gastrice, care le pot trezi din somn, pe timpul noptii. O modalitate buna de a le combate este ca seara sa consume mancaruri usoare, in niciun caz prajeli sau hrana foarte condimentata.

Ideal ar fi sa nu mai manance nimic cu o ora inainte de culcare. De asemenea, trebuie sa evite ceaiul verde, care are un continut crescut de cofeina, lucru care duce la un somn agitat.

Plimbari, impotriva stresului

Stresul si anxietatea cauzate de hormonii de sarcina, dar si grijile pot perturba somnul gravidei. O plimbare linistita in aer liber le va fi de ajutor pentru un tonus mai bun, astfel incat sa nu se mai acumuleze multa tensiune pe parcursul zilei.

Este de ajutor si un ritual de relaxare inainte de culcare: cititul, o baie cu spuma sau cateva melodii preferate, care sa se auda in surdina.

Sursa foto:  chronicpainblog.com

  •   2015-05-05
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Natalia Nedelcu

Vezi toate articolele

Articole din cresterea-copilului

Sfatul expertului

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, arhitect Silvia Teodorescu: Casa inteligenta, intre confort si moft

Expertul Acasa.ro, Silvia Teodorescu, arhitect

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii