Stresul din timpul sarcinii reprezinta o problema cu care se confrunta majoritatea femeilor. Intrebarile despre nasterea copilului, grija kilogramelor in plus sau starile de greata sunt cateva dintre cauzele care provoaca stresul in timpul sarcinii. Iata cum poti sa combati aceasta stare, care apare cand esti gravida.

1 Inconjoara-te de prieteni optimisti

In timpul sarcinii, este bine sa acorzi o importanta deosebita persoanelor cu care iti petreci timpul. Daca ai in jurul tau firi negativiste, care iti induc o stare neplacuta, este bine sa te distantezi de ele, cel putin in timpul sarcinii. Persoanele pesimiste pot reprezenta unul dintre factorii care determina stresul in timpul sarcinii. Alege sa petreci timpul alaturi de persoanele optimiste, care sa iti transmita energii pozitive.

2 Acorda-ti timp pentru tine

Daca te simti suparata, obosita sau nelinistita, opreste-te pret de cateva minute din ceea ce faci si fa o pauza. Poti alege sa meditezi, sa citesti o revista sau o carte ori sa vorbesti cu un prieten pentru a te linisti.In plus, plimbarile pot ajuta foarte mult la imbunatatirea starii tale de sanatate.

3 Fii mereu pregatita sa reactionezi inteligent

Daca te enerveaza persoanele care iti adreseaza intrebari incomode si iti ating in mod constant burta, pregateste-ti raspunsurile care sa le arate ca esti deranjata de comentariile lor insensibile. Astfel, vei scapa de un stres in plus.

4 Elibereaza-te de tensiuni

Activitatile fizice ajuta la ameliorarea tensiunii si la eliberarea endorfinelor. Daca din punct de vedere medical nu exista nicio problema in a face exercitii fizice, nu mai sta pe ganduri. Du-te la o plimbare linistita, mergi la cursuri de yoga sau la cursuri de fitness. Aceste activitati te vor ajuta sa te relaxezi si sa scapi de stres.

5 Respira profund

Daca simti ca esti incordata, ritmul cardiac este rapid si resimti tensiune la nivelul muschilor, este timpul sa tragi adanc aer in piept si sa eliberezi aerul nociv.

Pentru a elibera tensiunea acumulata in corp inspira adanc, strangand pumnii, dupa care relaxeaza-te expirand. Repeta acest exercitiu, incordand picioarele, dupa care inspira adanc cu pumnii stransi si picioarele incordate simultan. Vei reusi, asadar sa te relaxezi, eliminand stresul din organism.

Sursa foto: healthmeup.com

  •   2013-04-19
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Diana Matei

Vezi toate articolele

Articole din cresterea-copilului

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Nicoleta Simion: Diabetul si terapia cu insulina la feline

Expertul Acasa.ro, dr Nicoleta Simion, medic veterinar

Pune o intrebare

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro Georgia Deaconu, Maestru Feng Shui: Cele 8 simboluri de bun augur. Tie care iti poarta noroc?

Expertul Acasa.ro Georgia Deaconu, Maestru Feng Shui

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii