Pentru a avea o sarcina lipsita de probleme, este important sa incepi sa ai grija de sanatatea corpului cu cel putin trei luni inainte de concepere si sa continui sa te ingrijesti si in timpul sarcinii. Astfel, dezvoltarea embrionara a fatului va fi normala. Iata cateva moduri prin care poti preveni aparitia malformatiilor congenitale!

1. Ia suplimente de acid folic

Daca iti doresti sa ai un copil, medicii recomanda sa incepi sa iei acid folic cu trei luni inainte de perioada de concepere. Studiile au aratat ca nivelul insuficient de acid folic a fost cauza unor malformatii congenitale si defecte de tub neural - cel mai cunoscut fiind spina bifida. Aceste defecte apar in primele luni de sarcina, inainte de primul control medical.

2. Nu consuma alcool

Unul dintre defectele de nastere care poate fi evitat este sindromul alcoolic fetal. Din cauza consumului de alcool pot aparea probleme la nivel intelectual si comportamental, anumite dizabilitati si chiar moartea fatului. Potrivit Colegiului American de Obstetrica si Ginecologie, nu exista un nivel al consumului de alcool care sa fie potrivit in timpul sarcinii.

3. Nu fuma si nu sta langa cei care fumeaza

Fumul de tigara poate provoca avort spontan, incetineste cresterea in greutate a fatului, provoaca nasteri premature sau chiar moartea fatului. Asadar, medicii recomanda ca, in perioada dinaintea sarcinii, precum si in timpul sarcinii, femeile sa nu fumeze nici activ, nici pasiv.

4. Evita toxinele din mediul inconjurator

Studiile au aratat ca produsele chimice pot fi cauza malformatiilor genitale. Prin urmare, in timpul sarcinii, este recomandat sa eviti pe cat posibil toxinele din mediul inconjurator. Astfel, daca lucrezi intr-un art studio sau intr-o companie de curatenie, este indicat sa folosesti manusi, masti pentru fata si sa stai intr-o zona in care ventilatia este corespunzatoare. De asemenea, produsele de curatare folosite in casa pot fi toxice, motiv pentru care este important sa eviti, pe cat posibil, folosirea lor.

5. Mananca sanatos

Alimentatia joaca un rol esential intr-o sarcina sanatoasa. Nutritionistii recomanda consumul variat de alimente santoase, in special cereale integrale, legume si fructe.

Sursa foto: sheknows.com

  •   2013-06-25
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Diana Matei

Vezi toate articolele

Articole din cresterea-copilului

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, arhitect Silvia Teodorescu: Casa inteligenta, intre confort si moft

Expertul Acasa.ro, Silvia Teodorescu, arhitect

Pune o intrebare

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii