Cresterea copilului

#obezitate #copii #alimentatie #sport

7 obiceiuri care previn obezitatea la copii

15% dintre copiii din intreaga lume sufera de obezitate , in timp ce alti 38% risca sa sufere de aceasta afectiune din cauza regimului alimentar si a stilului de viata sedentar. Din ce in ce mai multi copii, consuma mancare de tip fast-food inca de la gradinita, motiv pentru care la varsta adolescentei se confrunta deja cu probleme mari de greutate. Vestea buna insa este ca obezitatea se poate preveni, insa cu ajutorul parintilor.


Iata cum iti poti feri copilul de obezitate si alte probleme de greutate:


Ofera-i posibilitatea sa faca sport


In mod normal, in scoli exista ore de educatie fizica , insa numarul acestora este extrem de mic comparativ cu nevoile organismului unui adolescent. Mai mult decat atat, foarte multi elevi prefera sa aduca o scutire medicala pentru a se eschiva si pentru a scapa de efortul fizic.


Ce poti face tu ca parinte? Intreaba-l pe copilul tau cum se desfasoara o ora de sport, iar daca iti spune ca interesul acordat orelor de sport nu este prea mare, mergi la scoala si poarta o discutie cu profesorul sau dirigintele. Explica-i ca iti doresti ca micutul tau sa fie activ la orele de educatie fizica si roaga-l sa–l implice cat mai mult in activitatile sportive.


Daca problema nu se rezolva, poti merge la directorul scolii.


De asemenea, exceptand orele de educatie fizica de la scoala, incearca sa il ajuti pe copil sa aiba un program de sport care sa ii faca placere. Organizeaza saptamanal o iesire la jogging in familie.


Totodata, daca este pasionat de vreun sport, inscrie-l la un curs de inot, fotbal, tenis sau achizitioneaza-i o bicicleta sau o pereche de role si incurajeaza-l sa le foloseasca zilnic.


Exemplul personal functioneaza foarte mult in acest caz, asadar nu da inapoi si practica alaturi de copilul tau un sport.


Limiteaza timpul la TV sau calculator


Studii recente au demonstrat ca statul in fata televizorului sau a computerului contribuie la aparitia obezitatii. Mai exact, copiii care petrec zilnic mai mult de doua ore in fata televizorului au de aproape 3 ori mai multe sanse de a  deveni obezi decat ceilalti copii.


Daca si-a terminat temele si iti spune ca vrea sa se uite la televizor, avertizeaza-l ca poate petrece maxim 40 de minute in fata televizorului si ca apoi trebuie sa isi gaseasca o alta activitate. Incurajeaza-l sa iasa cu prietenii si sa se joace ori sa gaseasca o alta activitate care sa il stimuleze fizic.


Redu consumul de sucuri carbogazoase


Copiilor le plac sucurile dulci si acidulate fara sa stie sau sa se gandeasca la faptul ca acestea ii pot imbolnavi. Explica-i copilului tau ca bauturile cele mai sanatoase sunt apa, laptele, ceaiul, sucurile sau compoturile de fructe preparate in casa. Evident, parintii si ceilalti membri ai familiei trebuie sa fie un exemplu bun de urmat, asa ca taiati de pe lista de cumparaturi bauturile carbogazoaze, cu multe E-uri si coloranti.


Acestea nu doar ca ataca stomacul si intregul organism, dar sunt foarte calorice, bogate in zahar (pentru a crea dependenta) si duc la obezitate.


Invata-l cum sa aleaga mancarea sanatoasa


Incearca pe cat posibil sa il inveti pe copilul tau sa se fereasca de alimentele tip fast-food, oricat de mare ar fi tentatia. Pune-i la dispozitie materiale care sa il convinga ca aceasta mancare este nociva pentru organismul sau si ca acest tip de alimentatie este cauza multor afectiuni grave.


Luati in fiecare zi micul dejun


Daca micutul tau sare mereu peste micul dejun, trebuie sa stii ca acest obicei este unul foarte nesanatos. De fapt, lipsa micului dejun este un alt motiv pentru care copiii ajung sa aiba probleme de obezitate atunci cand cresc.


Daca nu are timp sa manance dimineata pentru se grabeste sa plece la scoala, incearca sa il obisnuiesti sa se trezeasca cu 20 de minute mai devreme pentru a lua micul dejun.


Pregateste-i o cana cu lapte sau ceai, un iaurt sau cateva felii de unt cu dulceata, putina branza ori cascaval.
De asemenea, ai grija ca micutul tau sa ia toate mesele importante ale zilei, pentru a limita numarul gustarilor dintre mese.


Opteaza pentru gustari sanatoase


Daca ii pregatesti pachetel pentru la scoala sau pentru excursii, asigura-te ca ii oferi doar hrana sanatoasa. Bazeaza-te pe fructe, sandwichuri cu unt, branza, cascaval sau mezeluri facute in casa, cu cat mai putine grasimi.
Evita sa ii dai ciocolata, biscuiti sau alte dulciuri calorice si pline de zahar.


Respecta programul de somn


Stabileste o ora de somn si ai grija sa o respecte in fiecare seara, fara exceptii. Cercetatorii de la Scoala de Sanatate Johns Hopkins Bloomberg  au descoperit ca numarul de ore dormite influenteaza foarte mult starea de sanatate a unui copil. Mai exact, cu cat un copil doarme mai putin si cu cat programul sau de odihna este mai dezordonat, cu atat sansele de a suferi de obezitate in viitorul apropiat sunt mai mari.
 

Sursa foto : dailyheadlineblog.com

  •   2010-08-03
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Ana-Maria Dragota

Vezi toate articolele

Articole din cresterea-copilului

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Nicoleta Simion: Diabetul si terapia cu insulina la feline

Expertul Acasa.ro, dr Nicoleta Simion, medic veterinar

Pune o intrebare

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro Georgia Deaconu, Maestru Feng Shui: Culorile care atrag noroc in casa ta

Expertul Acasa.ro Georgia Deaconu, Maestru Feng Shui

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii