Copiii, cu autism sau fara, trebuie sa mearga la gradinita, la scoala si mai apoi in viata, beneficiind de tot sprijinul educational, emotional, social si terapeutic de care au nevoie. Din pacate, in Romania, lucrurile sunt subrezite si pe alocuri rupte de tot, iar copiii cu autism primesc ajutor limitat chiar si acolo unde bunele intentii sunt foarte evidente.

Tocmai datorita acestui fapt, an de an Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism (AITA) organizeaza in luna aprilie, in gradinite, cursuri gratuite pentru educatori, in cadrul campaniei Autismul albastru – cu autismul la gradinita!

Copiii au autism intampina dificultati la intrarea in gradinita care le ingreuneaza adaptarea si integrarea. Acest lucru se datoreaza faptului ca uneori ei:

  • nu dobandesc limbajul verbal in comunicare sau, daca il dobandesc, nu il folosesc functional,
  • au dificultati in a se adapta regulilor si rigorilor unui grup educational,
  • au dificultati in a astepta in rand cu ceilalti copii,
  • in a accepta ce propune educatoarea,
  • in a intra in relatie cu ceilalti copii sau cu educatoarea,
  • pot avea crize de protest in momentul in care se insista ca ei sa faca ceva,
  • pot avea comportamente bizare care sa interfereze cu invatarea si buna desfasurare a activitatilor etc.

“A integra un copil cu autism este o mare provocare pentru educatoare, pentru copilul in cauza si pentru intregul grup. Cu totii au nevoie sa stie sa se adapteze la aceasta situatie, acceptand ce este diferit, ajutand unde este cazul, si fiecare trebuie sa isi gaseasca locul lui in acest sistem care apartine deopotriva fiecaruia dintre cei implicati. Educatorii au nevoie sa stie si sa inteleaga limitele copilului cu autism, dar si resursele lui, sa il stimuleze sa il ajute corect. De multe ori bunele intentii pot sa duca la rezultate negative atunci cand educatorii nu inteleg de ce un copil cu autism se poarta intr-un anume fel si, mai ales, ce este de facut pentru a scadea acel comportament neadecvat.” a precizat psihologul Daniela Gavankar, specialist in interventia timpurie la copilul cu autism si presedinte AITA.

Cursul cuprinde informatii despre autism, despre integrarea in gradinita si scoala, ce este un shadow si cand este necesar, pana cand este nevoie sa mearga un copil insotit, cine poate fi shadow, functiile comportamentelor, cum se poate construi o relatie armonioasa atat cu educatoarea cat si cu ceilalti copii in ciuda autismului, modalitati de a recompensa si motiva un copil cu autism si tehnici pentru a scadea comportamentele neadecvate ale copiilor la nivel de grup. 

La aceste cursuri pot participa atat educatorii cat si gradinitele interesate din Bucuresti, cursurile fiind oferite gratuit, chiar in gradinitele doritoare. Primul curs s-a desfasurat deja in data de 5 aprilie in gradinita Montessori Kids at work.

“Informatiile oferite la acest curs au fost foarte utile si foarte clar livrate. Cursul ne-a ajutat pe fiecare dintre noi, dintr-un anumit punct de vedere, si mai ales, a ajut cadrele sa-si imbunatateasca atat relatia cu copiii cu autism dar si cu psihologii care vin la noi ca shadow. Ne dorim continuarea proiectului si cu un curs pentru parinti si credem ca ar fi deosebit de util pentru toti parintii.” – Cristina Piersinaru, director Gradinita Kids at work.

Urmatoarele cursuri programate deja in luna aprilie vor fi in: 

  • 11 aprilie 2018 la Gradinita nr. 34, 
  • 18 aprilie 2018 la Gradinita Bambi,
  • 19 aprilie 2018 la Gradinita nr. 231. 

Detalii si inscrieri la officeaita@yahoo.com .

Sursa foto: medpagetoday.com

  •   2018-04-10
  •  

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din cresterea-copilului

Sfatul expertului

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Nicoleta Simion: Pancreatita acuta la caine

Expertul Acasa.ro, dr Nicoleta Simion, medic veterinar

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.