Cresterea copilului

#vitamina c #antioxidanti #sistem imunitar #fructe

Copilul tau si necesarul de vitamina C

Vitamina C , cunoscuta si sub denumirea de adic asorbic este esentiala pentru bunastarea copilului tau, atat in sezonul rece, cat si vara, cand temperaturile sar de 27 de grade Celsius. Vitamina C este in primul rand un antioxidant care protejeaza pielea copiilor de razele nocive ale soarelui. Mai mult decat atat, vitamina C stimuleaza productia de colagen a pielii, protejand-o astfel de imbatranirea prematura.
 

Vitamina C si efectele nocive ale soarelui


Din pacate, se pare ca oricat de mult ne-am proteja cu ajutorul cremelor cu un grad ridicat de SPF, lupta impotriva efectelor nocive ale soarelui nu este niciodata destul de apriga. Un continut mai mare de vitamina C in organism il va ajuta pe copil sa fie mai protejat de radiatii, de efectele ultravioletelor si de cancerul de piele.

In acest caz, este recomandat sa introduci zilnic in alimentatia copilului fructe bogate` in vitamina C. Opteaza pentru kiwi, grapefruit, struguri, mere, lamai, capsuni, cirese, fructe de padure etc.

Copiilor care refuza fructele, le poti oferi sucul de fructe, dar si suplimentele de vitamina C care se gasesc acum in combinatie cu diferite arome. Totusi, cea mai buna solutie este sa ia aceasta vitamina din surse proaspete si naturale si nu din suplimente incarcate cu o serie de coloranti si alte ingrediente necunoscute.
 

Vitamina C intareste sistemul imunitar


Copiii nu au nevoie de un sistem imunitar puternic doar iarna, ci si in sezonul cald deoarece si vara organismul micutului tau trebuie protejat de infectii, bacterii si boli periculoase. In plus, nu uita ca sunt foarte multi copiii care racesc vara din cauza faptului ca se agita foarte mult, transpira si apoi intra intr-o camera cu aer conditionat, iar lista de exemple poate continua.
 

Deficitul de vitamina C


Deficitul de vitamina C provoaca diverse boli, iar printre cele mai frecvente se numara scorbutul care se manifesta prin oboseala, sangerarea gingiilor , caderea dintilor, piele uscata, anemie si vindecarea greoaie a ranilor.


In plus, vitamina C este importanta pentru:

 

  • Este esentiala pentru sinteza hormonilor suprarenali
  • Asigura protectie impotriva stresului
  • Ajuta la absorbtia fierului
  • Stimuleaza formarea globulelor rosii
  • Imbunatateste capacitatea fizica.
     

Cum sa il faci pe copil sa consume vitamina C


Preparati impreuna sucuri din fructe naturale si salate in care sa adaugi banane, kiwi, portocale, mandarine, mere, struguri albi sau rosii, capsuni etc. Implica-l pe copil in treaba de la bucatarie pentru a consuma produsul final cu mai multa pofta.

Achizitioneaza de la plafar suplimente de vitamina C (de preferat fara arome si fara coloranti) sau siropuri naturale de catina, macese, afine, zmeura etc. Acestea pot fi amestecate cu apa si consumate sub forma unui suc delicios si racoritor sau consumate cate o lingurita, inainte de masa.

  •   2011-06-07
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Ana-Maria Dragota

Vezi toate articolele

Articole din cresterea-copilului

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, sociolog Elena Carstea: Reguli de calatorie cu animalul de companie

Expertul Acasa.ro, Elena Carstea, sociolog

Pune o intrebare

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii