Cresterea copilului

#sarcina #insarcinata #sarbatori #craciun #gravida

Cum sa faci fata sarbatorilor daca esti gravida

Craciunul reprezinta perioada perfecta pentru a petrece timpul alaturi de familie si prieteni, insa pentru o viitoare mamica toata aceasta agitatie se poate dovedi obositoare. Cu cateva trucuri insa, te vei bucura de fiecare clipa alaturi de cei dragi. Iata cateva sfaturi care te vor ajuta sa treci cu bine peste sarbatori.

Relaxeaza-te
 

  • In primul rand, incearca sa te ocupi de cumparaturile de Craciun din timp. Nu mai ai conditia necesara pentru a bate magazinele ore in sir, iar aglomeratia poate deveni o sursa de stres. Incearca sa alcatuiesti o lista cu posibile cadouri pentru cei dragi, precum si locuri de unde ai putea sa le achizitionezi. De asemenea, cere-i ajutorul partenerului la cumparaturi. Tine minte ca nu ai voie sa ridici greutati sau sa te fortezi prea mult.

 

  • In perioada festiva esti nevoita sa socializezi destul de mult, dar asigura-te ca ti-ai rezervat si ceva timp pentru a te relaxa. Fa o baie calda, uita-te la un film, acorda-ti moment de intimidate alaturi de partener si respecta-ti orele de somn. Tine minte ca toate acestea le faci pentru sanatatea ta, dar mai ales a bebelusului.
     

 

  • Serile in care stai treaza pana tarziu te pot lasa extenuata , mai ales daca ai probleme cu somnul in perioada sarcinii. Incearca sa “furi” in timpul zilei perioade scurte in care sa poti dormi. O ora de odihna la amiaza te va revitaliza.
     

 

  • In perioada sarbatorilor este timpul sa ii mobilizezi pe cei din jur pentru a te ajuta la pregatirea celor necesare. Fie ca este vorba de gatit sau de curatenia prin casa, roaga-l pe partenerul tau sau pe membrii familiei sa iti ofere o mana de ajutor. Ia-ti pauze de odihna in mod regulat, intinde-ti picioarele si relaxeaza-te.


Ai grija la alimentatie
 

  • Bea multe lichide, mai ales daca ai de gand sa consumi mancaruri sarate sau daca vei sta o perioada indelungata in picioare. In felul acesta vei evita deshidratarea. De asemenea, evita bauturile care contin prea mult zahar sau cofeina.

 

  • In ceea ce priveste alcoolul, parerile sunt impartite. Unii medici interzic consumul de alcool in perioada sarcinii, pe cand altii sunt de parere ca un pahar, din cand in cand, nu ar trebui sa ridice nicio problema. Consulta-ti medicul inainte de a lua orice decizie. Un pahar de sampanie nu ar trebui sa iti faca niciun rau.

 

  • Daca ai greturi si ameteli si te afli in mijlocul unei petreceri, incearca sa bei putina limonada. Este important sa mananci, chiar daca te simti rau – copilul tau are nevoie de elemente nutritive. Incearca sa rontai cate ceva o data la 3 ore pentru a te mentine in forma. Daca nu reusesti sa mananci altceva, niste biscuiti sau cereale ar putea fi o solutie. Mirosul de citrice reduce, de asemenea, senzatia de greata.

 

  • Mancarurile delicioase de Craciun pot fi destul de tentante, dar asta nu inseamna ca trebuie sa iti dai dieta peste cap. Mananca tot ceea ce doresti, dar in cantitati rezonabile, astfel incat sa nu iti fortezi prea mult metabolismul.
     

 

  • Compenseaza abundenta de mancare de care ai parte in perioada sarbatorilor mancand fructe si legume – acestea iti vor hrani bebelusul si vor combate efectele mancarurilor mult prea grele pentru stomac.  Pentru probleme insa, roaga medicul sa iti prescrie un medicament care sa te ajute in cazul in care iti este prea rau.
  •   2009-12-09
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Dana Spataru

Vezi toate articolele

Articole din cresterea-copilului

Sfatul expertului

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii