Cresterea copilului

#sarcina #gravida #insarcinata #somn #energie

Cum sa iti recapeti energia in perioada sarcinii

Sarcina te poate epuiza, mai ales atunci cand nu reusesti sa te odihnesti corespunzator. Sanatatea este insa pe primul loc, iar o atitudine pozitiva iti va asigura fericirea ta, dar si pe cea a bebelusului tau. Pentru zilele in care te simti obosita peste masura, iata cateva trucuri ce iti vor reda energia pierduta.

Indiferent de micile trucuri pe care le poti aplica drept un energizant pentru zilele in care esti lipsita de energie, eforturile tale nu vor avea mare efect daca nu te ingrijesti corespunzator in perioada sarcinii. O alimentatie sanatoasa, completata de miscare si de un somn odihnitor in timpul noptii te vor ajuta sa iti mentii echilibrul. Pentru zilele in care te simti slabita si lipsita de pofta de viata, ai la dispozitie cateva energizante.

 

Bea un pahar cu apa rece

 

Un pahar de apa rece iti va trezi metabolismul si te va mentine hidratata. In plus, apa rece te va scoate din starea de apatie si va stimula circulatia sangelui. Bea apa cat mai des, pentru a te simti in forma toata ziua.

 

Da drumul la radio

 

Muzica poate avea efecte uimitoare asupra organismului, ajutandu-te sa elimini stresul si sa iti schimbi dispozitia. In general, programele de la radio sunt haioase, usor de urmarit si pline de muzica ritmata. Ai posibilitatea de a-ti alege postul de rafio in functie de muzica preferata, insa ai grija sa optezi pentru ceva mai ritmat, pentru a nu intra intr-o stare de melancolie.

 

Fa exercitii de respiratie

 

Inchide ochii, indreapta-ti spatele si inspira adanc, deconectandu-te de mediul din jur. Ai nevoie doar de doua minute pentr uun astfel de exercitiu: inspira adanc si expira fara sa te grabesti, rar, astfel incat tot corpul sa se relaxeze. Vei observa cum, dupa un simplu exercitiu de respiratie, iti vei recapata energia pentru intreaga zi.

 

Consuma produse cu extract de menta

 

Mrosul de menta va indeparta starea de oboseala. Daca ai ocazia, spala-te pe dinti cu pasta mentolata, consuma bomboane cu extracte de menta, miroase niste uleiuri esentiale cu aroma de menta sau foloseste produse de ingrijire pe baza de menta.

 

Fa o scurta plimbare

 

Exercitiile fizice sunt probabil ultimul lucru la care vrei sa te gandesti atunci cand esti obosita, insa o scurta plimbare iti va reda necesarul de energie. Incearca sa alternezi mersul rapid cu mersul mai lent si sa te opresti pentru cateva exercitii de respiratie.
 

Pregateste-ti un mic dejun copios

 

Incepe-ti ziua cu un mic dejun copios, bogat in vitamine si minerale. Inainte de a pleca la serviciu, acorda-ti timp entru a manca suficient si pentru a te relaxa citind ziarul sau ascultand muzica. Nu sari peste micul-dejun, pentru ca pe parcursul zilei este posibil sa nu mai timp pentru a recupera o masa sanatoasa. De asemenea, ia in considerare sfaturile nutritionistilor: acestia sustin ca o combinatie intre carbohidrati si proteine iti vor asigura necesarul de energie pentru tot restul zilei.

 

Purifica aerul

 

Un aer curat, bogat in oxyigen, te va binedispune si iti va reda imediat energia. Atunci cand te afli intr-un mediu deschis nu uita sa aerisesti din cand in cand spatiul. De asemenea, aseaza-ti pe birou plante care sa iti "curete" aerul. Purificatoarele pot constitui o alta alternativa pentru un aer curat si un mediu mai bun.

 

Alege gustari sanatoase

 

Pentru ca simti nevoia sa mai rontai din cand in cand cate ceva, alege variantele sanatoase, care iti vor oferi un plus de energie. Opteaza pentru fructele uscate si pentru orice fel de seminte. Tine la indemana, de exemplu, o punguta de caise uscate, pentru ca acestea sunt pline de vitamina C, fibre si fier. Tine minte insa ca acestea nu pot inlocui o masa intreaga, fiind doar masuri temporare pana la urmatoarea masa a zilei.

 

Dormi dupa-amiaza

 

In timpul sarcinii iti va fi destul de greu sa te odihnesti in timpul noptii. Profita insa de dupa-amiaza si dormi pret de o ora. Vei observa cum te vei simti imediat revigorata.

  •   2010-02-25
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Dana Spataru

Vezi toate articolele

Articole din cresterea-copilului

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Nicoleta Simion: Socul anafilactic la caine si pisica

Expertul Acasa.ro, dr Nicoleta Simion, medic veterinar

Pune o intrebare

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii