Cresterea copilului

#job #femeie insarcinata #gravida

Cum sa lucrezi si sa te simti bine in timpul sarcinii

ong>S-au dus zilele in care femeile isi puteau da demisia imediat ce aflau ca sunt insarcinate. Femeia moderna reuseste sa fie o mamica full-time si sa aiba grija de cariera sa. Medicii nu impun restrictii in ceea ce priveste jobul pe perioada sarcinii, insa exista cateva lucruri care iti vor face viata mai usoara.
In primul rand, daca jobul implica ridicarea de greutati, coborarea si urcarea de multe ori a scarilor sau lucrul cu substante toxice, atunci te expui pericolului de a pierde sarcina. In acest caz, ar fi indicat ca in aceasta perioada sa ii ceri sefului o schimbare in taskuri sau sa renunti la acest job pentru a proteja sanatatea copilului tau.
Chiar daca jobul tau nu te solicita din punct de vedere fizic, stresul poate fi un alt factor care sa iti afecteze sarcina. Iata cateva lucruri de care sa tii cont pentru a te proteja pe perioada sarcinii.
Ridica-te de pe scaun si fa miscare de cate ori poti
Statul indelungat pe scaun, mai mult de trei ore, poate duce la dureri musculare , tensiune in spate si in zona soldurilor, senzatia de umflare a picioarelor. Incearca sa faci miscare cel putin o data la cateva ore, chiar daca este vorba de o mica plimbare prin birou sau pe hol.
Gaseste o pozitie confortabila de stat la birou
Femeile insarcinate sunt mult mai expuse stresului, asadar trebuie sa faci tot ce iti sta in putinta pentru a evita acest factor daunator sarcinii. Aseaza in spatele scaunului o pernuta confortabila, plaseaza-ti sub picioare un scaun pe care sa iti mai masezi talpile din cand in cand si ia pauze de la tastatul la calculator.
Imbraca-te comod
Ai toata viata inainte pentru a purta pantofi cu toc si rochii stramte. In aceasta perioada insa, alege confortul in detrimentul stilului. Opteaza pentru haine mai largi, din materiale confortabile, si imbraca-te cu mai multe straturi de haine, pentru a avea ce sa mai dai jos, in cazul in care simti ca te-ai incalzit.
Mananca la ore regulate
Alimentatia este unul dintre cele mai importante aspecte de care trebuie sa ai grija in perioada sarcinii. Daca pana acum aveai un program instabil si mancai doar cand iti aduceai aminte, lucrurile trebuie sa se schimbe. Impune-ti sa servesti cate o gustare la intervale regulate, chiar daca celorlalti li se va parea ciudat. Tine pe birou o sticla de apa care sa iti aduca astfel aminte ca trebuie sa te hidratezi.
Incearca sa dormi la pranz
Daca beneficiezi de propriul tau birou la serviciu, atunci ai putea sa incui usa si sa dormi pentru jumatate de ora pe canapeaua din camera. Daca nu ai aceasta posibilitate, profita de pauza de pranz si da o fuga pana acasa. Te poti relaxa astfel, chiar daca doar pentru cateva momente sau impune-ti ca, imediat dupa terminarea programului, sa dormi o ora pentru a te reface.
Odihneste -te corespunzator in fiecare noapte
Sarcina nu este cea mai buna perioada de a pierde noptile, mai ales daca si jobul te solicita. Culca-te devreme, pentru ca pe perioada sarcinii, corpul tau te solicita mult mai mult. Astfel, in loc de 8 ore, incearca sa te odihnesti in jur de 9-10 ore pe noapte.
  •   2009-11-23
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Dana Spataru

Vezi toate articolele

Articole din cresterea-copilului

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro Georgia Deaconu, Maestru Feng Shui: Ce influenta are echinoctiul de toamna asupra noastra

Expertul Acasa.ro Georgia Deaconu, Maestru Feng Shui

Pune o intrebare

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Nicoleta Simion: Socul anafilactic la caine si pisica

Expertul Acasa.ro, dr Nicoleta Simion, medic veterinar

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii