Cresterea copilului

#sarcina #sport #gravida

Cum sa practici sport in siguranta atunci cand esti gravida

ong>Practicarea sportului in timpul sarcinii este un lucru benefic oricarei gravide. Vei antrena in acest fel muschii, te vei afla in cea mai buna forma, vei avea un nivel mai ridicat de energie, iti vei oxigena creierul, iar starea de sanatate va fi foarte buna.
Evident, este vorba doar despre exercitii usoare, care nu implica un efort mare, perfecte pentru o femeie insarcinata .
Totusi, pentru ca situatia ta este una delicata, trebuie sa tii cont de anumite reguli, concepute pentru siguranta femeilor gravide in ceea ce priveste sportul si efortul.
Iata cateva dintre cele mai importante reguli de practicare a sportului:
Fa exercitii cu regularitate
Este necesar sa ai un program pe care sa il respecti. De exemplu, incearca sa faci miscare de aproximativ trei ori pe saptamana. Altfel, daca faci sport atunci cand iti aduci aminte, iti va fi mai greu si vei obosi mai repede.
Alege exercitii usoare
Nu incerca sa faci eforturi care constau in sarituri, ridicare de greutati, miscari bruste sau care te pot face sa iti pierzi echilibrul, sa cazi si sa te ranesti. Opteaza pentru exercitii simple, in special aerobice si de respiratie, care nu te solicita foarte tare ci dimpotriva te pregatesc pentru momentul nasterii. De asemenea, nu lucra mai mult de 20 de minute pe zi.
Opteaza pentru o dieta sanatoasa si bea multa apa
Mananca multe fructe si legume, bea cel putin 1 litru de apa pe zi pentru a-ti mentine corpul hidratat. Este important sa consumi alimente bogate in carbohidrati, benefice atunci cand faci soliciti corpul.
Poarta haine confortabile
Poarta haine lejere, din bumbac, care iti permit sa te misti in voie si in care nu te vei incinge cu usurinta.
Exercitiile fizice nu sunt pentru toate gravidele
Daca sarcina ta prezinta riscuri, atunci este mai bine sa asculti sfatul medicului si sa nu depui niciun fel de efort.
De asemenea, mai sunt cateva cazuri in care nu ai voie sub nicio forma sa faci sport:
  • sangerari vaginale
  • Boli de inima sau hipertensiune arteriala
  • contractii premature
  • Dificultati de respiratie
  • Stari de lesin sau ameteala.
Mersul pe jos este cel mai bun exercitiu pentru orice viitoare mamica. O plimbare de 30 de minute zilnic este la indemana oricui pentru ca te ajuta sa te relaxezi, sa-ti imbunatatesti circulatia sangvina si sa ai o nastere mai usoara.
  •   2009-11-24
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Ana-Maria Dragota

Vezi toate articolele

Articole din cresterea-copilului

Sfatul expertului

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro Georgia Deaconu, Maestru Feng Shui: Cum alegi data perfecta pentru nunta ta

Expertul Acasa.ro Georgia Deaconu, Maestru Feng Shui

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii