Copiii profita din plin de vacanta de vara si nu ezita in niciun moment sa iasa afara si sa se joace, chiar si atunci cand temperaturile sunt foarte ridicate. Din pacate insa, caldura ametitoare specifica verii poate duce la deshidratarea copilui, motiv pentru care este recomandat sa acorzi mare atentie acestui aspect.

Orice copil care se joaca in aer liber, la caldura, si nu consuma o cantitate suficienta de apa, este supus acestui risc, iar daca nu este tratata, deshidratarea poate provoca o serie de probleme, printre care chiar si insolatia.
 

Simptome ale deshidratarii
 


In cazuri mai grave, copilul poate fi confuz sau isi poate pierde cunostinta. In aceste cazuri, deosebit de grave de altfel, este recomandat sa apelezi la asistenta de urgenta.

Iata ce anume trebuie sa faci pentru a preveni deshidratarea copilului:
 

Lasa-i timp sa se obisnuiasca cu temperatura


Desi primul sau impuls va fi sa se "arunce" direct in mijlocul actiunii, sa fie cel mai activ jucator, tempereaza-l si sfatuieste-l pe copil sa stea linistit cel putin 20 de minute pentru ca organismul sau sa se obisnuiasca treptat cu temperatura ridicata.

Cu cat va sta mai mult, linistit, in temperatura crescuta, cu atat corpul sau va face fata mai usor situatiilor care pot sa apara in conditii de caldura excesiva . Dupa aceasta perioada, organismul copilului va fi aproape complet adaptat, ceea ce inseamna ca se poate juca fara probleme.
 

Imbraca-l adecvat


Hainele subtiri din bumbac sunt cele mai potrivite obiecte vestimentare pentru vara. Alege haine in culori foarte deschise (alb, crem, beige), astfel incat sa nu atraga razele fierbinti ale soarelui. De asemenea, sosetele trebuie sa fie si ele foarte subtiri si confectionate din bumbac 100%. In plus, o palarie sau o sapca pentru a-i proteja capul va fi de mare ajutor.

De asemenea, este recomandat sa ai la indemana haine de schimb pentru cazul in care va transpira foarte tare.
 

Lasa-i o sticla cu apa la indemana


Copiii, in general, uita si de foame si de sete atunci cand se joaca si se distreaza, asa ca nu te astepta sa vina in casa prea curand pentru a-si potoli setea. Totusi, daca va avea la indemana o sticla cu apa, cu siguranta va bea din ea o data la cel mult 30 de minute.

Nu uita ca apa plata este cea mai buna, asa ca evita sa ii dai sa bea suc (mai ales daca este acidulat) sau alte bauturi din comert. Acestea din urma sunt pline de chimicale si coloranti care in timp provoac boli grave de stomac sau chiar inima.

De asemenea, copiii sportivi au deprins obiceiul de a consuma bauturi speciale, cu ingrediente asemanatoare energizantelor. Din motive evidente, medicii nu incurajeaza consumul acestor bauturi si ii sfatuiesc pe parinti sa le dea copiilor doar apa si ceaiuri neindulcite.

Desigur, nu este bine nici sa il obligi sa consume 2 litri de apa pe zi (desi daca depune mult efort o va face fara probleme), insa este bine sa te asiguri ca are mereu la indemana o sursa de apa cu ajutorul careia isi poate calma setea ori de cate ori este necesar.
 

  •   2011-08-02
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Ana-Maria Dragota

Vezi toate articolele

Articole din cresterea-copilului

Sfatul expertului

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii