Majoritatea adolescentilor asociaza sportul cu o activitate specifica scolii, mai precis orelor de educatie fizica. De vina sunt un cumul de factori, incepand cu sedentarismul din copilarie si terminand cu programul incarcat pe care il au la orele de curs.

Insa asta nu inseamna ca, in putinul timp liber pe care il au la dispozitie, nu pot face cateva exercitii fizice usoare care ii vor ajuta nu numai sa isi tonifieze musculatura, ci si sa obtina rezultate mai bune pe plan scolar.

Miscarea inseamna putin mai mult decat cele cateva zeci de minute zilnice in care adolescentul merge pe jos la scoala si in parc. Ideal este ca adolescentul in cauza sa aiba un hobby care implica activitatea fizica, cum ar fi joggingul, dansul sau biciclismul, insa isi poate pune sangele in miscare si cu ajutorul catorva exercitii de aerobic simple, pe care le poate practica in intimitatea si confortul propriei case. Iata trei exercitii in acest sens:

1. Abdomene cu genunchii indoiti

Pentru tonifierea abdomenului si nu numai, se recomanda acest set de repetari usoare care poate fi facut in orice parte a zilei. Inainte de a-l incepe, trebuie avuta in vedere o incalzire a corpului timp de 5 minute.

Adolescentul va sta in sezut pe covor, cu genunchii flexati si mainile intinse in fata. Apoi, cu bratele in continuare intinse si genunchii indoiti, se va lasa pe spate cat de mult va putea, fara sa atinga podeaua. Dupa ce va ajunge in unghiul dorit, va reveni la pozitia initiala. Miscarile trebuie sa fie lente, iar exercitiul se va face in maxim cinci seturi a cate 10 repetari fiecare.

2. Genuflexiuni cu scaunul dedesubt

In pozitie verticala, adolescentul va plasa un scaun in spatele lui. Apoi, cu mainile intinse in fata, ca si cand s-ar aseza pe scaun, va incepe sa faca genuflexiuni. Se va opri, insa, cand va ajunge aproape de sezutul scaunului, apoi se va ridica la loc. Se recomanda patru sau cinci serii a cate 10 repetari fiecare.

3. Respiratia fluturelui

Pentru "respiratia fluturelui", adolescentul trebuie sa adopte o pozitie verticala, cu mainile intinse in lateral si picioarele usor departate. In timp ce expira, el va ridica genunchiul drept pana cand reuseste sa il atinga cu cotul de la mana stanga. Se revine la pozitia initiala concomitent cu inspiratia. Aceeasi miscare are loc si cu celalalt genunchi. Se recomanda 10 repetari in patru seturi.

Foto: torontosun.com

  •   2013-11-07
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Gratiela Petrescu

Vezi toate articolele

Articole din cresterea-copilului

Sfatul expertului

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii