Cresterea copilului

#pilates #gravida #sarcina #proteine #cafea #sport #yoga #exercitii fizice #alimentatie

Mituri despre alimentatia in timpul sarcinii

Cel mai clar lucru pe care o gravida trebuie sa il aiba in vedere este acela ca in timpul sarcinii trebuie sa manance astfel incat sa acopere nevoile sale nutritive, dar si pe cele ale bebelusului. Pe langa aceasta ideea, s-au mai dezvoltat si altele, iar multe dintre ele sunt eronate si pot fi numite mituri. Iata cateva dintre acestea.


Trebuie sa mananci pentru doua persoane


Este adevarat ca in timpul sarcinii trebuie sa mananci mai mult, insa trebuie sa mananci organizat si calculat, astfel incat alimentele asimilate sa intruneasca nevoile de vitamine si minerale esentiale pentru tine si pentru fat.


Nu te forta sa consumi cantitati mari de de mancare – in momentul in care te-ai saturat, nu incerca sa mananci peste limita. Important este sa introduci in meniu alimente care contin mai multe fibre, mai multe vitamine si substante nutritive.


Trebuie sa eviti efortul fizic


Anumiti medici isi sfatuiesc pacientele sa se fereasca de efortul fizic in timpul sarcinii – acest lucru este absolut normal si bine de urmat atunci cand sarcina este una cu risc, insa o gravida care are o sarcina normala, poate sa faca exercitii fizice si efort fizic usor spre moderat. In acest fel, ea isi va mentine silueta si tonusul muscular si va fi ferita si de probleme cum ar fi constipatia. Evident, nu trebuie sa te duci la sala de forta sau sa ridici greutati, insa in primele luni de sarcina poti face pilates , exercitii de stretching , yoga (exista exercitii special destinate gravidelor) sau jogging . Atunci cand sarcina avanseaza, este recomandat sa mergi pe jos cel putin 10 minute pe zi.


Trebuie sa mananci multa carne


Foarte multi medici sustin ca o femeie gravida poate avea un copil perfect sanatos chiar daca in alimentatia sa nu se afla niciun pic de carne. Este adevarata ca trebuie sa introduci in meniul tau mancaruri bogate in proteine si fier pentru a suplini lipsa acestui aliment, insa tu te vei simti mai bine, mai usoara si vei arata mai frumoasa, iar bebelusul tau nu va avea nicio lipsa.


Surse vegetale de fier:

 


Surse vegetale de proteine:

 

  • Tofu
  • Ciuperci
  • Soia.


Trebuie sa eviti cafeaua


Desi unii medici interzic consumul de cafea in timpul sarcinii, oamenii de stiinta sustin ca un consum moderat nu afecteaza nici sanatatea mamei si nici pe cea a bebelusului. Astfel, un consum de 300 mg de cofeina pe zi este permis femeii insarcinate, asa ca poti bea linistita o ceasca de cafea in fiecare dimineata. Ai totusi grija cu excesele si cu alte produse care contin cofeina intr-o cantitate mare (cappucino, ciocolata etc).
 

  •   2011-02-18
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Ana-Maria Dragota

Vezi toate articolele

Articole din cresterea-copilului

Sfatul expertului

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii