Cresterea copilului

#deshidratare #copii #caldura #sport

Previne deshidratarea la copii

Nici macar caldura insuportabila de afara nu il va putea tine departe pe copilul tau de terenul de joaca. In conditiile acestea, trebuie sa fii in permanenta atent la sanatate a micutului tau.

Organismul acestuia nu este capabil sa isi regleze temperatura corpului atat de bine precum in cazul adultilor. Din aceasta cauza, este necesar sa iti iei cateva metode de precautie pentru a preveni deshidratarea la copii.

 

Atentie la conditia fizica a copilului!

 

Daca greutatea micutului tau este mai mare decat limitele in care ar trebui sa se incadreze un copil de varsta sa sau daca acesta nu este obisnuit cu efortul fizic, atunci caldura sufocanta si efortul il vor aduce destul de rapid in pragul deshidratarii.

Primul lucru pe care trebui sa il faci este sa ii moderezi activitatile, pentru ca acesta sa se invete cu efortul fizic in mod treptat. Pentru inceput, lasa-l sa se joace in reprize, mai ales daca practica un sport intr-un cadru organizat.

Poti face acest lucru pe parcursul a 10 zile. Tine cont si de intensitatea activitatilor pe care le practica. Ai grija ca micutul sa inceapa cu activitati de o dificultate moderata si sa treaca la sporturi mai solicitante dupa ce corpul sau deja s-a obisnuit atat cu efortul fizic, dar si cu temperatura de afara. In felul acesta, corpul se obsinuieste sa ceara un volum mai mare de apa si in consecinta sa transpire mai mult, facand astfel fata caldurii.

Atentie! Nu ii permite sa depuna efort la orele pranzului si indeamna-l in permanenta sa bea apa pentru a se hidrata.

 

Ofera-i bauturi pentru sportivi cu moderatie!

 

Una dintre metodele eficiente de hidratare o reprezinta bauturile hidratante pentru sportive. Pentru ca au un gust delicios de fructe, copilul tau va fi mult mai tentat sa consume astfel de baturi decat sa bea incontinuu apa.

Atentie insa la cantitate!  Acestea contin destul de mult zahar, asa ca ar fi indicat ca micutul tau sa consume aceste bauturi doar in timpul efortului fizic propriu-zis si nu intotdeauna, ca inlocuitor pentru apa.

 

Imbraca-l in haine potrivite

 

Imbraca-l pe copilul tau in haine deschise la culoare, cu o textura usoara si care nu sunt foarte stranse pe corp. Sapca sau palaria si crema de protectie solara nu trebuie sa lipseasca din arsenalul de prevenire a deshidratarii.

Daca micutul tau practica un sport care implica si un echipament mai greoi, atunci lasa-l sa se antreneze pret de cateva zile cu haine de vara pentru ca mai apoi sa treaca la echipamentul sportiv. Corpul sau va avea timp sa se obisnuiasca mai intai cu efortul respectiv si apoi sa invete sa se adapteze echipamentului.
 

 

Monitorizeaza-l
 

 

Copiii sunt neatenti asa ca, oricate sfaturi i-ai da prichindelului tau, este foarte posibil ca, prins in competitia jocului, sa uite de majoritatea. Daca stii ca acesta face nazuri atunci cand vine vorba sa poarte o sapca pe cap sau sa bea apa din cand in cand, atunci ar fi bine sa il monitorizezi, mai ales daca temperaturile ating cote alarmante.

Observa daca si-a baut apa sau bauturile pe care i le-ai oferit, indeamna-l din cand in cand sa mai ia o pauza si nu il lasa sa se joace in soare, la amiaza. Daca micutul pare extenuat, ar fi indicat sa isi ia o zi libera , in care sa se relaxeze si sa isi reia activitatile dupa aceasta pauza.
 

Atentie!
Conform Asociatiei Americane de Pediatrie , copiii ar trebui sa se hidrateze inainte de a pleca la joaca. De asemenea, medicii recomanda ca micutii sa ia pauze frecvente si  sa bea apa o data la 20 de minute, chiar daca au impresia ca nu le este sete.


 

  •   2010-06-14
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Dana Spataru

Vezi toate articolele

Articole din cresterea-copilului

Sfatul expertului

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii