Cresterea copilului

#prematur #nastere prematura #bebelusi #nastere

Sansa la viata pentru copiii prematuri

Peste 20 de mii de copii se nasc prematur si cu greutate mica la nastere, in fiecare an in Romania. Prematuritatea si complicatiile sale sunt responsabile de mai mult de jumatate din decesele neonatale, reprezentand una din principalele cauze de mortalitate neonatala din tara noastra.

Una dintre cele mai frecvente cauze de mortalitate determinata de prematuritate este sindromul de detresa respiratorie (RDS). Acesta impune folosirea unui sistem de ventilatie artificiala care sa ajute copiii nascuti prematur sa supravietuiasca si, in plus, reduce aparitia handicapurilor psiho-motorii asociate cu prematuritatea.

 

Sindromul de detresa respiratorie

 

Sindromul de detresa respiratorie neonatala reprezinta orice dificultate in respiratie intalnita sub varsta de 28 de zile. In literatura de specialitate se intalneste sub denumirea de sindrom de detresa respiratorie a prematurului sau boala membranelor hialine (BMH). Aceasta este determinata de dezvoltarea insuficienta a plamanilor si de existenta unui deficit biochimic de surfactant.

Incidenta afectiunii este invers proportionala cu varsta de gestatie, fiind de aproximativ 40% la nou-nascutii de 30-32 saptamani; de 20% la cei de 32-34 saptamani si de 0,5-1% la nou-nascutii la termen. In general, patologia este mai severa la baieti, care inregistreaza forme mai severe de detresa respiratorie.

Sindromul de detresa respiratorie impune folosirea unui sistem de ventilatie artificiala. Sistemele conventionale de ventilatie mecanica ajuta la salvarea vietii copiilor nascuti prematur, insa, pot, in acelasi timp, sa le afecteze plamanii. Astfel, au inceput sa fi utilizate metode alternative de tratament al insuficientei respiratorii. Una din aceste noi terapii este ventilatia cu frecventa inalta.

 

Ventilatia cu frecventa inalta, o noua metoda de tratament

 

Ventilatia cu frecventa inalta (HFV) este o tehnica noua de ventilatie care foloseste frecvente respiratorii care depasesc cu mult frecventa respiratorie normala.

Exista trei tipuri de HFV:

  • ventilatia cu frecventa inalta si presiune pozitiva (HPPV, frecventa 60-150/minute);
  • ventilatia cu frecventa inalta in jet (HFJV, frecventa 100-600);
  • ventilatia oscilatorie cu frecventa inalta (HFOV, frecventa 300-3.000/minut).


HFOV este destinat prematurilor cu greutate foarte mica la nastere (1.500 g si 2.500 g), extrem de mica (1.000 g si 1.500 g) si incredibil de mica (sub 1.000 g). Este o modalitate de ventilatie care duce la un numar mai redus de complicatii si care creste rata de supravietuire.

Sursa foto: sansalaviata.ro

Despre campania “Sansa la viata, sansa la noi amintiri”

 

Compania Procter&Gamble lanseaza a treia editie a campaniei „Sansa la viata, sansa la noi amintiri”. Editia din acest an isi propune sa ajute copiii nascuti prematur, prin donarea de echipamente de ultima generatie care folosesc sistemul de ventilatie cu frecventa inalta oscilatorie (HFOV).

Campania “Sansa la viata, sansa la noi amintiri” se va derula in perioada 1 septembrie – 30 noiembrie 2010 si are ca obiective echiparea a 11 maternitati cu 14 sisteme de ventilatie cu frecventa inalta oscilatorie, precum si educarea publicului in privinta prematuritatii.

Editia din 2008 a campaniei “Sansa la viata, sansa la noi amintiri” a contribuit la dotarea celui de-al doilea bloc operator la Institutul de Boli Cardiovasculare si Transplant din Targu-Mures (IBCvT) si la specializarea in cardiologie interventionala, in Elvetia, a unui medic de la IBCvT. Valoarea totala a fondurilor donate in cadrul campaniei a depasit 1,2 milioane de RON.

Editia din 2009 a urmarit sprijinirea infiintarii celei de-a doua sectii de chirurgie cardio-vasculara pediatrica din tara, in cadrul Spitalului de Urgenta pentru Copii „Marie S. Curie” din Bucuresti. Valoarea donatiei in cadrul campaniei a fost de 1,2 milioane de RON, suma folosita pentru achizitionarea de echipamente de chirurgie cardio-vasculara si anestezie-terapie intensiva.

Produsele Procter&Gamble participante la editia din 2010 a campaniei sunt: Ariel, Bonux, Tide, Lenor, Mr Proper, Fairy, Wash&Go, Head&Shoulders, Pantene, Pampers, Always si Blend-a-Med. Toate produsele participante vor fi marcate corespunzator in magazine cu insemnele campaniei. O parte din incasarile obtinute prin vanzarea acestor marci in perioada campaniei vor fi alocate achizitionarii de sisteme de ventilatie cu frecventa inalta oscilatorie.


 

  •   2010-09-07
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din cresterea-copilului

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, sociolog Elena Carstea: Cum ne protejam animalul de canicula

Expertul Acasa.ro, Elena Carstea, sociolog

Pune o intrebare

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii