Atunci cand copilul tau ii este foame intre mesele principale, tentatia de a-i da sa rontaie rapid un chips sau o ciocolata poate fi foarte mare, dar si extrem de daunatoare sanatatii lui. Sa ii dai copilului tau gustari sanatoase nu este deloc complicat si este chiar mai simplu si mai ieftin decat snacks-urile si prajiturile pline de grasime si calorii inutile. Iata top cele mai sanatoase si rapide gustari pe care le poti da copilului!
 

Fructe


Un fruct este cea mai buna alegere pe care o poti face pentru a-i potoli foamea micutului pe termen scurt.

O banana, o para, un mar, un kiwi, o portocala - sunt fructe care nu trebuie sa lipseasca din casa si care pot deveni o gustare hranitoare si la indemana pentru momentele in care stomacelul lui plange de foame.
 

Branza


Branza este un aliment extrem de nutritiv, bogat in proteine, care ii ofera copilului combustibilul necesar pentru a rezista pana la ora mesei principale.

Alege branza cu continut scazut de grasimi, pe care sa o decupezi in forme haioase si sa le combini cu cate un biscuite sarat de tip crackers sau cu o felie de paine integrala, bogata in fibre. Ar trebui sa il sature pana la ora mesei.
 

Cereale


Solutia salvatoare - un bol mic de cereale cu lapte sau cu putin iaurt fara grasimi reprezinta una dintre cele mai hranitoare gustari pentru cei mici.

Ai grija la cerealele care contin foarte mult zahar, deoarece trebuie evitate. Bazeaza-te pe acele sortimente cat mai naturale, formate din cereale integrale si musli.

Daca micutul tau nu este topit dupa gustul putin dulce al acestora, adauga jumatate de banana taiata felii sau alte fructe, pentru a le aroma.
 

Iaurt


Un iaurt mic, fara grasimi, este cea mai simpla si nutritiva gustare, daca micutul tau este incantat de acest produs. Daca nu ii place sa il manace simplu, atunci pune-i cateva fructe sau cereale in el.

Iaurtul este o sursa excelenta de calciu si are o multime de beneficii pentru cresterea si dezvoltarea lui.
 

Sandvis


Atunci cand nu ai nicio idee sau copilul refuza alte optiuni, poti incerca cu o metoda care rareori da gres - sandvisul.

Atata timp cat il umpli cu alimente sanatoase (fara mezeluri, unt, margarina, cascaval, creme de branza) si ii dai o forma care sa il amuze pe prichindel, vei avea succes garantat.

Foloseste painica integrala, branza cat mai sanatoasa si sunca proaspata de curcan sau pasare si nu uita de legume, deoarece acestea trebuie sa fie din plin in sandvis.
 

Biscuiti


Nu orice biscuite este sanatos si hranitor. Alege doar acele tipuri de biscuiti care contin ingrediente sanatoase si sunt indulcite natural cu miere sau melasa.

Evita biscuitii cu continut crescut de zahar si grasimi vegetale si bazeaza-te, in principal, pe cei din cereale integrale, care contin fibre si alti nutrienti esentiali.
 

Popcorn


Floricelele sunt rontaiala preferata a micutului, care adora felul in care pocnesc si se transforma in timpul prepararii. Nu exista copil care sa refuze o portie sanatoasa de floricele .

Chiar daca sunt nelipsite la vizionarea unui film in familie, le poti transforma intr-o gustare satioasa si sanatoasa.

Alege doar sortimentele cu sare si cu foarte putin ulei sau prepara-le in casa, intr-un ceaun special, care necesita doar o picatura de ulei. Cu cat au mai putine arome, ulei si sare, cu atat sunt mai sanatoase, deoarece contin fibre si s-a demonstrat chiar ca scad riscul aparitiei diabetului sau bolilor cardiovasculare.
 

  •   2011-12-09
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Daniela Ganciu

Vezi toate articolele

Articole din cresterea-copilului

Sfatul expertului

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, sociolog Elena Carstea: Cum ne protejam animalul de canicula

Expertul Acasa.ro, Elena Carstea, sociolog

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii