Cresterea copilului

#celebritate papusi barbie #papusi barbie #controverssa #barbie #succes

Barbie - intre succes si controversa

Lansata pe piata in Martie 1959 de catre Compania Mattel, papusa Barbie a devenit atat de celebra si indragita in intreaga lume, incat producatorii au extins “familia” cu mii de accesorii, oferind chiar si un iubit acesteia, pe fermecatorul Ken.

Un produs atat de popular, nu putea bineinteles sa scape nevatamat fara controverse, parodii si chiar procese de judecata.

Insa cum a ajuns Barbie in atentia copiilor din intreaga lume? Cu ajutorul lui Ruth Handler, care isi privea adesea fiica jucandu-se cu papusile de hartie carora le atribuia roluri de adulti. Cum la acea vreme, majoritatea papusilor infatisau doar imagini de copii, lui Ruth i-a venit ideea crearii unor papusi cu corp de adult, idee pe care i-a sugerat-o si sotului ei (co-fondator al companiei Mattel) si pe care au ajuns mai tarziu sa o aplice. In plus, denumirea acesteia provine de la numele fiicei lui Ruth – Barbara, iar Ken, de la numele fiului sau – Kenneth.

La lansarea din 9 Martie 1959 – data ce reprezinta ziua de nastere a papusei Barbie – aceasta a fost disponibila atat in varianta blonda cat si in cea bruneta. Cum papusa a fost una din primele jucarii a carei strategie de marketing a avut in principal la baza reclamele tv si mass-media, Mattel sustinea ca se vindeau 3 papusi pe secunda!

Producatorii au decis ulterior ca Barbie sa copieze cumva stilul de viata uman, astfel au inceput sa produca accesorii precum mobilier, carti, haine, animalute de companie si casute de papusi, in toate predominand culoarea roz. A urmat apoi productia de carti pentru copii, cosmetice, vestimentatii, accesorii pentru fetite, dar si animatii de scurt si lung metraj.

Asadar, devenind atat de faimoasa, intr-un timp atat de scurt, papusa a inceput sa se bucure de celebritate si prin intermediul jocurilor pe calculator si mai tarziu, prin milioane de jocuri Barbie online care le ofera fetitelor posibilitatea de a “interactiona” cu prietena lor favorita in diverse situatii, in functie de natura jocului.

Dintre numeroasele activitati online, in prezent, alaturi de Barbie se amenajeaza decoruri interioare, se coloreaza, deseneaza, se pune in practica talentul in materie de moda prin jocuri dress-up si make-up, dar si multe alte activitati distractive si uneori educative pentru cei mici.

Cu toate acestea insa, celebra papusa a adus si pareri negative ale criticilor, datorita faptului ca adolescentele si nu numai, au inceput sa copieze stilul acestei papusi, apeland la machiaj si accesorii care le inlatura naturaletea.

Dar mai grav este ca multe se zbat sa atinga masurile perfectiunii prin operatii estetice si cure drastice sperand sa ajunga sa arate ca o papusa Barbie in marime naturala.

Doar ca acest aspect, aparent perfect pentru doamne si domnisoare este nesanatos, cu marimi ireale ale bustului, taliei si soldurilor si a devenit in realitate un ideal si un scop ce se doreste atins de sexul feminin de la varste inca fragede.

Asadar, sa fie papusa Barbie o simpla jucarie si sa fie tratata ca atare, sau un produs care nu ar fi trebuit sa ajunga niciodata in atentia copiilor?

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cresterea-copilului