Sarcina

#fertilitate #cafeina fertilitate #alimentatie fertilitate

Cafeina si fertilitatea. Cafeaua zilnica te impiedica sa ramai insarcinata?

Desi nu exista dovezi certe cu privire la impactul pe care cafeina il are asupra fertilitatii tale, specialistii sustin ca un consum foarte mare de cafea si produse cu cafeina influenteaza negativ sansele de a ramane insarcinata. Descopera cand placerea ta zilnica, cafeaua, devine o piedica in calea visului de a avea un bebe!

Cum afecteaza cafeina fertilitatea?

Cafeina este o substanta care poate pune in pericol sansele de a ramane insarcinata, deoarece poate afecta ovulatia. Specialistii sustin ca poate provoca schimbari la nivel hormonal, care pot face conceptia aproape imposibila.

Consumul de alimente si bauturi cu cafeina poate afecta si felul in care trompele uterine functioneaza, impiedicand sau ingreunand transportul ovulului catre uter si dezvoltarea sarcinii.

Specialistii sustin ca aceasta substanta poate avea efecte si asupra fertilitatii barbatilor, afectandu-le motilitatea spermatozoizilor.

S-a descoperit ca o cantitate zilnica mare de cafeina poate creste sansele de avort spontan.

Cand afecteaza cafeina sansele de sarcina?

Medicii sustin ca doar o cantitate foarte mare de cafeina poate afecta sansele de a ramane gravida. Insa ce cantitate de cafeina poate pune in pericol sansele de sarcina?

Nu exista o recomandare unanima din partea medicilor cu privire la cantitatea de cafeina daunatoare pentru fertilitate. In timp ce unii sunt de parere ca peste 300 de mg de cafeina pe zi ar reduce sansele de a ramane gravida, altii sustin ca doar ce depaseste peste 500 mg reprezinta adevaratul pericol.

Chiar daca nu exista o cantitate exacta de cafeina care pune in pericol fertilitatea, specialistii sunt de parere ca, pentru mai multa siguranta si pentru evitarea oricaror pericole, este cel mai bine sa limitezi cat mai mult consumul acesteia (la maxim 200 mg pe zi) sau chiar sa o eviti complet.

Cum reduci consumul de cafeina atunci cand vrei sa concepi un bebe?

Daca vrei sa nu iti pui in pericol sansele de a ramane insarcinata si doresti sa elimini cafeina din dieta ta, este important sa tii cont de cateva reguli si pasi, astfel incat sa nu resimti foarte tare absenta acestei substante care da dependenta.

Nu doar cafeaua intra in categoria alimentelor care contin cafeina. Este important sa stii ca exista ceaiuri si sucuri care au un continut crescut din aceasta substanta, dar si alimente precum ciocolata sau anumite medicamente. Si acestea trebuie adaugate la totalul zilnic de cafeina pe care il introduci in organism.

Redu treptat alimentele si bauturile cu cafeina din meniul tau. O renuntare brusca la cafeina, te-ar putea aduce intr-o stare neplacuta de sevraj, in care vei resimti stari neplacute - dureri de cap, lipsa de concentrare, oboseala, slabiciune, ameteala etc.

Atunci cand reduci cantitatea de cafea, printre primele repercusiuni asupra tonusului general se numara oboseala sau senzatia de slabiciune, adica absenta energiei pe care ti-o oferea portia zilnica de cafeina. Este important sa compensezi acest efect prin alimente bogate in proteine si carbohidrati complecsi (cereale integrale, fructe si legume proaspete, fructe cu coaja lemnoasa etc.), care sa te ajute sa fii in forma zilnic si sa nu resimti absenta cafeinei.

In cazul in care nu poti renunta la cafeluta zilnica, redu considerabil cantitatea si incearca sa bei sau sa consumi alimente cu cafeina doar dimineata. Substanta ramane in organism cateva ore bune si nu este indicat sa interfereze cu somnul si odihna din timpul noptii.

  •   2012-06-25
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Daniela Ganciu

Vezi toate articolele

Articole din sarcina

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro Georgia Deaconu, Maestru Feng Shui: Culorile care atrag noroc in casa ta

Expertul Acasa.ro Georgia Deaconu, Maestru Feng Shui

Pune o intrebare

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Nicoleta Simion: Socul anafilactic la caine si pisica

Expertul Acasa.ro, dr Nicoleta Simion, medic veterinar

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii