Sarcina

#greutate sarcina #ingrasare sarcina #sarcina

Ce trebuie sa faci ca sa NU te ingrasi in timpul sarcinii. Super-trucuri pentru gravide

Multe femei se gandesc cu spaima la faptul ca in timpul sarcinii se vor ingrasa cumplit, iar kilogramele depus in aceasta perioada vor ramane definitiv pe trupul lor. Vestea buna este ca e suficienta putina disciplina pentru a nu lua prea mult in greutate in cele noua luni de sarcina si pentru a-ti reveni rapid la formele initiale dupa nastere.

Aportul de greutate in timpul celor 9 luni de sarcina nu trebuie sa depaseasca 11-15 kilograme. Pentru a te mentine in limite normale, dar si pentru a nu pune in pericol sanatatea bebelusului tau este important sa ai grija atat la alimentatie, cat si la nivelul de activitate fizica din aceasta perioada.

Iata cateva trucuri prin care iti mentii greutatea in sarcina! 

Cea mai mare grija trebuie sa o aiba femeile supraponderale, care pornesc din start cu un exces de greutate. E mai usor sa slabesti sau cel putin sa iti mentii greutatea in primele luni de sarcina. Prin urmare, recomandabil este sa se urmeze o dieta bogata si variata, cu multe fructe si legume. Nu exagera insa cu fructele, intrucat cele mai multe dintre ele sunt bogate in zaharuri.

De asemenea, dieta ideala este cea care regleaza functia intestinala, reduce absorbtia de zahar si colesterol, pentru a evita cresterea in greutate.

Pentru a nu castiga in greutate si chiar pentru a slabi in primele luni de sarcina trebuie sa fii atenta la aportul de grasimi animale care se gasesc in cantitati mari in unt, lapte, smantana. De aceea, cel mai bine este sa consumi ulei de masline si carne slaba, cum ar fi pui, iepure sau curcan. Trebuie evitate toate felurile de mancare prea bogate si prea grase, dar si pe cele excesiv de sarate.

Tine cont ca o gravida trebuie sa consume in jur de 2.200 – 2.400 de calorii pe zi. Aportul caloric creste doar cu 100 de calorii in primul trimestru fata de cat mancai in mod normal, iar in urmatoarele 2 cu 250.

Atentie la produsele de cofetarie si patiserie, mai ales la cele bogate in grasimi si zaharuri.

Consuma mai mult peste decat de obicei, intrucat acesta este foarte usor de digerat, este bogat in proteine ​​si, practic, nu are grasime. Morcovi, broccoli, spanac, caise, piersici, banane, fructe citrice, coacaze, mere, prune, nuci, mazare – toate acestea nu trebuie sa lipseasca din dieta adoptata pe perioada sarcini.

Nu uita ca este important sa bei si multa apa, cel putin doi litri pe zi.

  •   2016-10-04
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Gabriela Ples

Vezi toate articolele

Articole din sarcina

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro Georgia Deaconu, Maestru Feng Shui: Ce influenta are echinoctiul de toamna asupra noastra

Expertul Acasa.ro Georgia Deaconu, Maestru Feng Shui

Pune o intrebare

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro Georgia Deaconu, Maestru Feng Shui: Cele 8 simboluri de bun augur. Tie care iti poarta noroc?

Expertul Acasa.ro Georgia Deaconu, Maestru Feng Shui

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii