Copii

# alegere scaun masina # scaun masina #siguranta copii #copii

Scaunele auto pentru copii – siguranta este pe primul loc

Siguranta copilului este prioritara pentru parinti. De aceea, scaunul auto pentru copii este indispensabil, indiferent ca detii sau nu o masina. Chiar daca doar mergi cu taxiul din cand in cand, siguranta bebelusului primeaza.

 

Nu este suficient doar sa cumperi un astfel de scaun. Trebuie sa te asiguri ca scaunul ales este unul rezistent, in care copilul sta confortabil si care ii ofera toata siguranta de care are nevoie. Numai un parinte stie ce e in sufletul lui si ce emotii traieste, cand se gandeste la posibilitatea ca viata copilului lor este pusa in pericol. De aceea sunt mereu in cautare de metode sigure si eficiente prin care sa garanteze siguranta copiilor.

Nu este un secret faptul ca suedezii sunt foarte meticulosi si atenti cand vine vorba de siguranta celor mici, de aceea standardele lor pentru siguranta si calitate sunt foarte inalte. Aceste norme se aplica si testului Plus, un test al sigurantei scaunelor auto. Tommy Petterson a creat acest test cu 8 ani inainte sa existe certificarea ECE R44, in 1983 si a devenit un supliment al acesteia. Testul Plus se asigura ca cei mici sunt protejati in cazul expunerii la forte frontale fatale, in cazul unui accident auto. Importanta sigurantei auto pentru suedezi este motivul pentru care acest test este cu mult mai greu de trecut decat majoritatea testelor de siguranta auto.

Cateva dintre caracteristicile care fac ca Testul Plus sa fie unul dificil sunt viteza care este de 57 km/h, in timp ce testele standard aplica o viteza de 50km/h. Distanta redusa de franare, ceea ce rezulta intr-o forta a impactului mai puternica. Zona gatului, capului si a coloanei sunt atent monitorizate cu ajutorul unor manechine (Q-dummies) dotate cu senzori foarte sensibili.

Scaunele auto sunt impartite in doua categorii si anume pana la 18 kg si pana la 25 kg. In ambele cazuri este masurata forta la care este supus gatul in cazul unui impact. Pentru scaunele din prima grupa, limita maxima este echivalenta cu 122 kg, iar pentru cea de a doua grupa este echivalenta cu 164 kg.

Capul unui bebelus reprezinta 25% din corpul acestuia, un sfert din intregul corp, in timp ce capul unui adult reprezinta 6% din corpul acestuia. Bebelusii au un gat foarte fragil, cu 7 vertebre care se unesc cu maduva spinarii. Este atat de fragil incat o miscare puternica poate cauza paralizia. In momentul in care capul se apleaca foarte tare in fata, vertebrele coloanei se deplaseaza, iar cand se departeaza mai mult de 0,6 cm apare riscul paraliziei.

Cand se pune problema unui accident vertebrele se pot departa pana la 5 cm! In timpul unui accident frontal scaunul este oprit din a zbura in fata de sistemul Isofix sau centuri, copilul este oprit de centuri sau shield, iar capul este oprit de gat care se intinde foarte tare.

In cazul scaunelor rear-facing, in pozitia cu spatele la sensul de mers, in timpul impactului intregul corp este oprit, de scaun, iar forta este distribuita in mod uniform pe tot spatele, ceea ce scade considerabil riscul ca viata celui mic sa fie pusa in pericol. In aceasta pozitie puterea fortei asupra gatului este de 5 ori mai mica.

Testul Plus este un test independent si voluntar, orice producator isi poate inscrie produsul, rezultatele sunt valabile in toata lumea. Acest tip de test nu este reprodus altundeva in lume si nu este inclus in certificarea ECE R. Scopul acestuia este sa se asigure ca un copil/bebelus este protejat de scaunul sau auto in cazul unui impact frontal mortal, in special in zona gatului, capului si a coloanei, acestea sunt punctele cu cel mai mare focus. Suedia este lider mondial cand vine vorba de siguranta auto a celor mici.

Desi testul este voluntar, un produs trebuie sa indeplineasca cateva criterii pentru a putea participa. Greutatea maxima de utilizare pentru prima grupa este de 18 kg cu sistem de ISOFIX, iar pentru cea de a doua grupa este de 25 kg, iar sistemul de instalare este in centuri. Scaunul trebuie sa se potriveasca in orice masina. Accentul este pus pe scaunele auto rear-facing, deoarece este cea mai sigura pozitie pentru a calatori.

Scaunul auto Norr, de la Nuna este un exemplu care s-a descurcat excelent la testul Plus. Acesta este un scaun exclusiv rear-facing si se poate utiliza pana la 18kg. Pe langa aprobarea acestui test Norr, este acreditat si i-Size, care permit celor mici sa calatoreasca rear-facing pana la varsta de 4 ani! Este dotat cu sistem de rotire 360, Isofix, Spuma EPS care absoarbe energia generata de socuri, 7 pozitii de inclinare a sezutului, , 7 pozitii de reglare a tetierei, panouri de ventilatie integrate.

Calatorii confortabile in cel mai sigur mod. Rear-facing (cu spatele la sensul de mers). Despre asta e NORR. Cu un sistem care evolueaza usor alaturi de cei mici si este realizat din otel ranforsat. Acest scaun auto depaseste limitele unui scaun obisnuit i-Size, astfel calatoriile sunt de 5 ori mai sigure in poztia rear-facing de la nastere pana la patru ani – atat de simplu.

Va incurajam sa descoperiti cat mai multe despre avantajele pozitiei rear-facing si duritatea testului Plus. Copiii nostrii merita doar ce e mai bun, iar atunci cand ei sunt in siguranta, sanatosi si fericiti, noi suntem impliniti.

loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din copii

Sfatul expertului

Top

Servicii pentru acasa

Cauta
in

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.