Este vremea concediilor si cum parintii sunt foarte ocupati pe parcursul anului, a venit momentul sa aiba parte de o vacanta binemeritata cu micutii lor. Dar cum copiii sunt mai sensibili decat adultii, au nevoie de mai multa protectie impotriva radiatiilor.

Cum tuturor le place sa se balaceasca, foarte multi parinti vor opta pentru un concediu la mare, motiv pentru care riscurile sunt si mai mari. Haideti sa vedem cum le putem evita mai bine.

Primul lucru la care ne gandim este avertismentul auzit zi de zi la televizor referitor la radiatiile extrem de nocive din perioada 10.00-16.00. Asa ca, o prima regula ar fi aceea de a nu va lasa copii afara in acest interval orar pentru a evita insolatiile sau chiar un soc termic.

Folositi in permanenta lotiune cu factor de protectie maxima

Inca de cand ati iesit cu micutii in oras sau pe plaja, indiferent de ora la care o faceti aveti grija sa folositi o crema cu factor de protectie cat mai mare (preferabil 50). Neaparat sa aveti grija sa fie specificat pe lotiune daca este anti UVB (care previne arsurile, imbatranirea pielii si chiar cancerul de piele) si anti UVA . Un aspect esential este sa dati copiii cu crema inainte cu 30 minute de a iesi din casa si de fiecare data cand ies din apa.

Morcovul, o legume minune impotriva radiatiilor

Pentru rezultate cat mai eficiente in ceea ce priveste expunerea copiilor la soare se recomanda consumul a 2-3 morcovi pe zi si chiar sucul de morcovi pe perioada verii. Vitamina A pe care o contine morcovul este vitala pentru sanatatea pielii, protejand-o impotriva radiatiilor solare.

Substantele nutritive din sucul de morcovi au proprietatea de a reduce fotosensibilitatea, protejand pielea de actiunea nociva a razelor solare. Sucul de morcovi ajuta in tratamentul dermatitei, eczemelor, iritatiilor si ridurilor, avand totodata si o actiune antiinflamatoare, revitalizeaza si tonifiaza pielea. Se foloseste si in tratamentul dermatitelor, eczemelor, iritatiilor si ridurilor cauzate de actiunea radicalilor liberi.

Apa, legumele si fructele un must have al sezonului

Vara este anotimpul in care trebuie sa ne hidratam cat mai mult, apa fiind un element vital pentru organism. Apa favorizeaza functiile metabolice, inclusiv transportul nutrientilor spre celule, eliminand reziduurile. Prin transpiratie se pierde in jur de 1.5 litri de apa zilnic asa ca trebuie sa ,,aprovizionam” corpul cu cel putin 2 litri de apa in fiecare zi.

Atunci cand suneti la plaja, hidratati copiii din 30 in 30 de minute cu apa si sucuri naturale, pentru a evita deshidratarea. Specialistii recomanda pentru copiii dumneavoastra sa manance cat mai multe fructe, legume si salate pentru ca soarele scade imunitatea si ii predispune la diverse afectiuni. Totodata fructele si legumele asigura o serie de vitamine care ajuta secretia naturala in corp a vitaminei D. Sintetizarea vitaminei D incepe numai dupa expunerea la soare.

  •   2012-07-17
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Claudia Despescu

Vezi toate articolele

Articole din cresterea-copilului

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Nicoleta Simion:  Identificarea cainilor cu stapan implica riscuri pentru animale?

Expertul Acasa.ro, dr Nicoleta Simion, medic veterinar

Pune o intrebare

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii