Cresterea copilului

#scoala #elevi #educatie #scoala aristotel #florin colceag

Orice copil poate fi un copil supradotat. Iata conditiile

“Supradotat este fiecare copil obisnuit, caruia i-a fost evaluat corect potentialul”, spune profesorul Florin Colceag, coordonator al nou inauguratei Scoli Aristotel, prima institutie de invatamant primar din Romania care aplica principiile “Gifted education”.

Președinte al fundației IRSCA Gifted Education, o organizație parteneră UNESCO și membră a celor mai prestigioase federații profesionale internaționale, precum World Council for Gifted and Talented Children sau European Council for High Ability, matematicianul și psihopedagogul român Florin Colceag, spune că sistemul românesc educaţional are nevoie de un suflu nou pentru ca noile generaţii să nu repete eşecurile celor de acum. 

Un prim pas al onestitatii este să admitem că până acum educația a fost o furnizoare diverse tipuri de sancțiuni și bonificații, de la note și diplome, la premii în concursuri școlare. Acest sistem și-a dovedit ineficiența, iar dezastrele evocate în fiecare an la examenul de Bacalaureat nu sunt singurul indiciu în acest sens. Procentul mare al celor care nu reușesc să se integreze, să-și găsească sau să-și creeze propriul loc după procesul de școlarizare ar trebui să fie un semnal de alarmă.

Școala trebuie să înceapă să fie o furnizoare de programe de formare a personalității, de creștere a valorii personale a copiilor. Veștile sunt bune, pentru că au apărut modele de organizare care, o dată puse în practică, vor însănătoși întregul sistem de învățământ românesc. Sigur, nivelul de performanță nu se va atinge dacă în sistem rămân profesori care ar putea face orice altceva, să vândă la aprozar de exemplu, profesori care nu au vocație”, explică profesorul Florin Colceag.

Conceptul Gifted Education a fost introdus în 1984 în Statele Unite, după care a fost asimilat internațional la toate nivelurile, de la grădinițe și școli primare până la universități și programe doctorale. Principiile acestui tip ce educare au fost formulate de psihologul american Joseph Renzulli, profesor și cercetător la Universitatea din Connecticut, membru al Asociației Americane a Psihologilor și director al Centrului Național American pentru cercetări în Supradotare și Creativitate (National Research Center on the Gifted and Talented). 

Numit "Schoolwide Enrichment Model", noul concept ia în considerare faptul că dezvoltarea capacităților științifice depinde în primul rând de determinările individuale, ca și de potențialul intelectual sau de creativitate, de motivația intrinsecă, de curiozitatea cognitivă și preocupările pentru un domeniu specific. Copiii sunt evaluați pentru a li se stabili un parcurs personalizat de educare, apoi evaluarea progresului se face pe nenumărate direcții, înglobate în teoriile lui Renzulli în formula simplǎ a celor trei cercuri: inteligența, creativitatea și atingerea țelurilor propuse.

Cercetările lui Joseph Renzulli au fost continuate de savantul născut la Botoșani, în România, Reuver Feuerstein, nominalizat în anul 2011 la Premiul Nobel pentru Pace pentru merite deosebite în aplicarea principiilor educaționale în beneficiul a sute de mii de copii și adulți din întreaga lume. Potrivit cercetorilor lui Feuerstein, inteligența nu este fixă, ci mobile, și poate fi modificată prin intervenții mediate. Mai bine de 50 de ani, teoriile lui Feuerstein au fost aplicate atât în școli, cât și în clinici la nivel internațional. Mai mult de 80 de state din lume și-au însușit, în programe guvernamentale, aceste tehnici.

Psihopedagogul Florin Colceag este un matematician și profesor cu 20 de ani de experiență în educația copiilor supradotați și în antrenarea copiilor olimpici, cu care a obținut peste 80 de medalii de aur la competiții internaționale de matematică. El evaluează aptitudinile celor care aleg Scoala cu clasele I-IV Aristotel din Mogoșoaia, pentru a decide apoi o formulă personalizată de educație, astfel încât potențialul natural al unui copil să poată fi fructificat la maximum. 

Pentru stabilirea stilurilor optime de învǎțare și educare, copii sunt evaluați potrivit celor mai performante teste de aptitudini omologate de  prestigioase instituții de învățământ internaționale. Pentru a se stabili orizontul de preocupari ale copiilor, se monitorizeazǎ inteligența multiplǎ, de la cea lingvisticǎ, logico-matematicǎ, spațialǎ, psihomotorie sau muzicalǎ, până la cea interpersonalǎ și intrapersonalǎ. De asemenea, copiilor li se testeazǎ și abilitățile vizual-spațiale, auditiv-secvențiale, kinestetice sau senzitive. 

“În măsura în care sistemul formal de educație nu mai este compatibil cu lumea contemporană, această formulă educațională, care presupune dezvoltarea inteligenței teoretice deopotrivă cu cea emoțională și cea spirituală, pregătește viitorii lideri ai acestei lumi, personalități capabile să creeze și să se adapteze oricărui sistem”, spune Florin Colceag. 

Copiii înscriși la Școala Aristotel vor plăti lunar doar costurile de școlarizare și masă, respectiv 1.200 de lei. 

  •   2013-06-05
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din cresterea-copilului

Sfatul expertului

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Nicoleta Simion:  Identificarea cainilor cu stapan implica riscuri pentru animale?

Expertul Acasa.ro, dr Nicoleta Simion, medic veterinar

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii